Běžecké trasy

Podrobný popis všech běžeckých tratí, ne jenom v okolí areálu naleznete na stránkách Bílé stopy

Běžecké tratě jsou upravovány za podpory Moravskoslezského kraje

Mapa

Trasa č.1 (červená stopa)

Bílá-Staré Hamry-Bílá

Stopa vede z parkoviště u hotelu bauer na Bílé kolem silnice k rozcestí Černá. Po přechodu silnice nad bývalým JZD nahoru přes Klučiny k hotelu Charbulák. Dále pak po hřebeni, k chatě Švarná Hanka a na Bílý Kříž, na Konečnou a po hřebeni do Sedla pod Bobkem a pak sjezdem zpět do Bílé na parkoviště. V opačném směru může být trasa snadnější, protože lze využít lanovku „A“ pro překonání výškového rozdílu z parkoviště do Sedla pod Bobkem. Na lanovku lze zakoupit jednorázovou jízdenku bez zálohy. Stopa je strojově upravována. Délka trasy je 33,2 km.

Trasa č.2 (modrá stopa)

Bílá-Mezivodí-Bílá + osvětlený okruh v obci Bílá

Výchozí bod dolní stanice vleku Jih. Stopa vede od horní staniice tohoto vleku směr rozcestí pod Javořinou. Pro usnadnění výstupu lze využít tohoto lyžařského vleku. Dále pak po úbočí kopce Javořina k osadě Javořina a přes Kozí Hřbety, kde je stopa zokruhována s možností vrácení se po stejné trase zpět na Bílou. Z Kozích Hřbetů stopa pokračuje dále po úbočí kopce Rožnovský vrch k rekreačnímu středisku Ondrášův Dvůr na Mezivodí. Z Mezivodí se trasa vrací po opačné straně údolí, podél Salajského potoka a dále pak úbočím kopce Čistý a Klín do údolí potoka Smradlavá k loveckému zámečku dále kolem zvířecí obory (osvětlená stopa) a zpět na parkoviště na Bílé. Stopa je strojově upravována. Délka trasy je 19,8 km.

Trasa č.3 (zelená stopa)

Bílá-Samčanka-Kozí hřbety- Bílá

Stopa začíná stejně jako modrá stopa až po rozcestí pod Javořinou. Zde odbočuje vpravo směr „garáže“ po lesní cestě. U „garáží „opouští cestu a uhýbá do lesa, kde se napojuje na letní chodník “ Obrázková cesta“,a opět se vrací na tuto lesní cestu po cca 1,5km. Následuje sjezd k potoku Červík a tady máme možnost odbočit vpravo na osadu Samčanka (parking, občerstvení, autobus), nebo vlevo pokračovat po stopě směr hřeben Kozích hřbetů, nejprve mírným stoupaním po lesní cestě se závěrečným příkrejším stoupaním. Po vystoupání se napojíme opět na modrou stopu a máme zde dvě možnosti. Pokračovat vpravo po modré stopě na Mezivodí, nebo vlevo  po modré stopě se vrátit přes Javořinu do Bílé.

Trasa č.4 (žlutá stopa)

Bílá-Sedlo pod Bobkem- Bumbálka-Bílá

Stopa začíná u horní stanice lanové dráhy a její začátek  je společný s červenou stopou. Po 2 km opouští červenou stopu a vede do Sedla pod Bobkem. Zde se napojí na červenou turistickou trasu a vede směren na hraniční přechod Bumbálka přes Kelčovské sedlo, Kmínek a Masarykovou chatu. Na Bumbálce stopa opouští červenou turistickou značku a vede  na osadu Salajka a dále směrem na Mezivodí, kde cca 1km před Mezivodím se spojí se stopou č.2 (modrá stopa). Po této  modré stopě se úbočím Čistého vracíme zpět na Bílou na parkoviště. Celá trasa má 21 km a patří mezi náročnější. Je možné si trasu prodložit návratem na Bílou po modrém okruhu druhou stranou údolí přes Kozí hřbety.